ZERO WASTE - LESS WASTE

ZERO WASTE - Pomocnik zerowaste/less waste Łódż

POLISH ONLY Od dłuższego już czasu interesuję się ideą zero waste/less waste. Staram się promować informacje niezbędne dla innych mogące ...

Tuesday, October 28, 2014

New flat - a lot of work- no time

Can we do it? Yes, we can!




New flat in city center!

I know I have promised you that I will write something about my trip in Europe and I will. I have many pictures and even more stories to write! There is just one thing that had happened 2 days before the trip and taking away all my free time right now: new flat!

Actually, it is my boyfriend who bought it, but I will live there. o f course, after finished all the renovation. As it was old historic building it needed a lot of work. I will write seperate post about the renovations and the pictures before/after ( I hope you we love the changes). It may be around half of November.
So far, we have managed to
- take out old fireplaces (old ugly and not usable any more)
- change all electric cables
- Take old oil color from walls in the kitchen and bathroom (worst thing ever!!!) - paint one room, and a little bit of kitchen and hall
- change places of water pipes in the kitchen and bathroom

- put floor in one of the rooms

- destroy 2 par off pants and one pair of shoes ;)
Nowe mieszkanie w śródmieściu!

Wiem, że opiecałam, że opisze moją podróż po Europie i na pewno to zrobię. Mam mnóstwo zdjęć i jeszcze więcej historii do opisania! Jest tylko taka jedna rzecz, która miałą miejsce na dwa dni przed podróżą, która zabieram mi mój cały wolny czas teraz: nowe mieszkanie!

Zasadniczo to kupił je mój chłopak, ale to ja w nim będę mieszkać. oczywiście jak już zakończymy cały w nim remont. Ponieważ była to stara historyczna kamienica, wymaga ona dużej ilości pracy. O remoncie napisze dodatkowy post, oczywiśćie ze zdjęciami przed/po ( Mam nadzieję że spodobają się wam zmiany). Może to nastąpi w połowie listopada.
Ja narazie udało nam się
- wywalić stare piece kaflowe (stare i od dawna nie do użycia)
- wymiana wymiana wszystkich kabli

- Zdarcie starej farby olejnej w kuchni i łazience (najgorsza rzecz na świecie!!) - pomalowanie jednego pokoju, i zaczecie malowania w kuchni i przedpokoju
- zmiana przejścia niektórych rur i odpływów w kuchni i łazience

- położenie paneli w jednym z pokoi
- zdarcie dwóch par spodni i jednej pary butów ;)





We (me and my boyfriend) spent in the flat now all out time after work. Just to have more work I started Spanish classes! So please forgive for not being able to keep writing in blog.
Ja i mój chłopak spędzamy teraz cały wolny czas po pracy w mieszkaniu. A by mieć jeszcze mniej pracy zapisałam się na hiszpański! Dlatego proszę bądźcie wyrozumiali na mój brak skrobania postów.

No comments: