ZERO WASTE - LESS WASTE

ZERO WASTE - Pomocnik zerowaste/less waste Łódż

POLISH ONLY Od dłuższego już czasu interesuję się ideą zero waste/less waste. Staram się promować informacje niezbędne dla innych mogące ...

Friday, August 17, 2012

New York City tour

Cultural Care at the end of au pair training always offers the possibility to take a bus tour in New York City. Hare is my experience from the second time of this trip.
Pod koniec szkolenia dla operek Cultural Care zawsze oferuje możliwość wycieczki autobusowej po Nowym Jorku. Oto moje doświadczenie z drugiego razu na niej.





The tour is not for free and if you want go go you have to pay 40$. However, some of the lucky au pairs received it as a welcome gift from their host families. (I got delicious cake from Kristy - everyone was looking at like 'were the hell did she got this cake from?' /Tkank You Kristy/).


Even I was already in New York City few times I decided to go as I had a great coupon printed and ready to use while shopping clothes (I ended up buying 5 new bras, a dres, top and a pijama paying in total 17$ , yup:D.

To be honest, I din't like this tour at all! I remember loving the first one as the tour guide thati had in 2007 was saying and so much moooooooooore. Well maybe if that would be your first time in New York City you might like it. Here are some of the pics that I took in NYC plus some comments. Next time I go to 'City that never sleeps' I will make a better overview of it.
Wycieczka nie jest za darmo i jeśli chcecie się na nią wybrać musicie wybulić 40$. Jednakże, część z operowkich szaczęściar otrzyma ją już zapłaconą przez swoją rodzinę goszczącą jako prezent powitalny. (Ja dostałam przepyszne ciasto od Kristy - każdy patrzył na mnie z pyatniemna twarzy 'gdzie do licha dorwałaś to ciasto?' /Dziękuję Kristy/).
Pomimo tego, że byłam już w Nowym Jorku wiele razy, zdecydowałam sięjechać gdyż miałam ze sobą wydrukowany i gotowy do użycia kupon na ciuchokupy (Skończyłam z 5 nowymi stanikami, sukienką, bluzką i pidżamą wydając w sumie 17$ , siiii... :D.
Mówiąc szczerze to nie podobała mi się ta wycieczka wcale! Pamiętam natomiast być mega zadowoloną za pierwszym razem w 2007 jako że ówczesny przewodnik mówił i pokazywał znaaaaaaaacznie więcej miejsc. Może gdybyście byli pierwszy raz w NYC to by się wam podobało.Poniżej troszkę zdjęć i komentarzy z NYC. Następnym razem, gdy będę w 'Mieście, które nigdy nie śpi' zrobię dużo lepszy jego opis.
If you want to see Statue of Liberty and do not spend too much money, try Staten Island Ferry. It will not take you directly to the Statue but to the Staten Island and you will be swimming right next to it. You may say that it is stupid as you are still not going to the Statue but did you that all that you have to pay for Ferry is... 0$? Yes 0$! - sounds like good idea now, huh?
(Jeśli chcecie zobaczyć Statuę Wolności i nie wydać przy tym zbyt wielu pieniędzy, wypróbujcie Ferry do Staten Island. Coprawdaż nie zabierze was prosto do Statuy, a do Staten Island ale będziecie przepływać tuż obok niej. Być może stwierdzicie, że wobec tego to bez sensu skoro nie płynie się do Statuy, ale czy wiedzieliście że będzie ona was kosztować jedyne.. 0$? Tak 0$! - chyba to jednak nie głupi pomysł co?)












Those who know me already new that propably my biggest disapointment in USA was this Statue Of Liberty.  I Imagined it being huge - DO NOT EVER TRUST TV! She is so small - here can see the real comparison between human and it.
(Ci, którzy mnie znają dłużej już wiedzą, że moim prawdopodobnie największym rozczarowaniem w USA była ta oto Statua Wolności. Wyobrażałam ją sobie jako olbrzymią - NIGDY NIE WIERZCIE TELEWIZJI! Ona jest taka malutka - tu widać rzeczywite porównanie człowieka do niej.)







View at New Jersey
(widok na New Jersey)

I took this pic just from the sentiments of this New York Chocolate Show in Pier 94.
(A to zdjęcie zrobiłam tylko z sentymentu do tego Nowojorskiego Czekoladowego Show in Pier 94)


National Biscuit Company - here are made e,g, Oreo's.

Broadway



Awesome!
(Zajebiste!)





Of Course Rockefeller Center


Looking familiar?-  August 2012
(Wygląda znajomo? - Sierpień 2012)
November 2009
(Listopad 2009)


I just had to find Polish flag.
(Nie obeszło się bez zdjęcia z polską flagą.)




All I need is love...
(Tylko mnie kochaj...  ...czyli lubię odbijać od tłumaczenia słowo w słowo hihi)

Open 24h a day Apple Store.
(Otwarty 24 godziny na dobę sklep Apple.)

This is 'One way out'
('Jedyna droga ucieczki')


Central Park

The bus trip ended at Rockefeller Plaza where for 20$ you go on top of the Rockefeller Plaza skyscraper called 'Top of the Rock'. I decided it is not worth it, instead I went to look for my own 'TOP OF THE ROCK'. Guess what, I found it right in Central Park!
(Wycieczka autobusowa zakończyła się na Rockefeller Plaza przed wieżowcem zwanym mniej więcej 'Czubek kamienia' gdzie za dodatkowe 20$ możecie zobaczyć widok z samej góry tegoż wieżowca. Ja zdecydowałam, że widok ten nie jest warty takiej kasy i zamiast tego ruszyłam na poszukiwania zwojego własnego 'CZUBKA KAMIENIA'. Niezgadniecie, znalazłam go w samym Central Parku.)


View from Central Park
(Widok z Central Parku)





Bryant Park







Time's Square

Empire State Building

9 comments:

Unknown said...

Bardzo podoba mi się Twój blog. Pisanie po polsku i angielsku to bardzo dobry pomysł i trening języka. Good luck;-) Dołączyłam do grona obserwatorów.

ola said...

Także dołączam do grona czytających :-) Nowy Jork, moje marzenie... Masz świetną bucket list, ja stworzyłam swoją, po czym okazało się, że usunęłam niechcący z komputera :x

Unknown said...

NY jest pięknym miastem. Marzę aby kiedyś do niego zawitać, a może zostać..kto to wie :D

Unknown said...

a dziękuję, dziękuję :)

Unknown said...

Nom witaj moja nowa czytająca. Cięszę się, że dołączasz. Bucket list zawsze można mniej więcej odzyskać, albo stworzyć nową!

Unknown said...

Mi osobiście NYC się nie podoba - na kilkudniowy wypad jest ok, ale na dlużej to zdecydowanie nie

ForecasterGirl said...

Szkoda, że wycieczka Ci się nie podoba. Mimo to i tak bardzo Ci zazdroszczę... Tak bardzo, że można by nazwać to grzechem... Być na innym kontynencie, tak daleko od rodzinnego kraju. Osobiście chciałabym zwiedzić cały świat(no może z wyjątkiem kilku państw;) A ty masz jakieś wymarzone miejsca? Pozdrawiam

Roma said...

Po pierwsze - masz śliczną sukienkę *.*
Po drugie - wracaaaaaj!!! tęskni mi się za Tobą :(

Unknown said...

1 - dziękuję - kupiona w Polsce w H&M przecena z 139zł na 40zł!!!!:D
2 - mam tąsamą chorobęco ty! ...dziś chyba zarezerwuję sobie bilecik do Polski :)